спортивно-масова робота, військово-патріотичне виховання, науково-технічна творчість, трудове навчання та креслення, фізкультура та захист Вітчизни, образотворче мистецтво та художня культура
Персональний сайт методиста РМК Рокитнівської районної ради В.М.Маринич
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню
Пошук
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
[]
Календар
«  Серпень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
 
Головна » 2018 » Серпень » 28 » Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних заклад
09:22
Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних заклад

відкрити першоджерело

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ 
Н А К А З
02.08.2005 N 458 
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2005 р. за N 909/11189 
Про затвердження Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України 
ЗАТВЕРДЖЕНО 
Наказ Міністерства освіти і науки України 02.08.2005 N 458 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2005 р. за N 909/11189 
ПОЛОЖЕННЯ
про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах України 

3.5. Керівництво фізичним вихованням у навчальних закладах:

3.5.2. У загальноосвітньому навчальному закладі:

Безпосереднє керівництво фізичним вихованням у загальноосвітньому навчальному закладі здійснює його керівник. На нього покладається:

відповідальність за стан фізичного виховання, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи в навчальному закладі;

 створення умов для реалізації творчого потенціалу школярів, спрямування їх на духовне та фізичне становлення і самовдосконалення засобами фізичного виховання та спорту;

відповідальність та особистий контроль за станом здоров'я і фізичним розвитком учнів;

створення необхідних умов для проведення уроків фізичного виховання; занять з учнями, віднесеними за станом здоров'я до спеціальної медичної групи; фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі навчального дня, "годин" рухової активності в групах продовженого дня; "Днів здоров'я і фізичної культури"; позаурочних форм роботи з фізичного виховання (проведення фізкультурно-оздоровчих і спортивно-масових заходів, функціонування спортивних клубів, секцій, гуртків);

забезпечення умов для виконання учнями науково обґрунтованого обсягу рухової активності та її контроль;

забезпечення систематичного контролю за здійсненням навчально-виховного процесу з фізичного виховання та спорту;

забезпечення участі навчального закладу у Всеукраїнському огляді-конкурсі на кращий стан фізичного виховання в навчальних закладах;

керування роботою клубу (осередку) спортивної спілки учнівської молоді навчального закладу;

створення методичного кабінету з фізичного виховання;

організація щорічних поглиблених медичних оглядів учнів у встановлений термін;

роботи з учнями та ефективне використання навчально-спортивної бази;

забезпечення необхідним спортивним інвентарем та обладнанням відповідно до типового переліку;

забезпечення кадрового потенціалу для занять учнів фізичною культурою та спортом;

щорічний звіт щодо стану фізичного виховання, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи в навчальному закладі перед батьками та громадськістю;

формування матеріалів державної статистичної звітності.

Заступник директора з навчально-виховної роботи:

відповідає за виконання навчальних програм і якість організації та проведення уроків з фізичного виховання, факультативних занять фізкультурно-спортивної спрямованості, занять з учнями, віднесеними за станом здоров'я до спеціальної медичної групи;

контролює проведення фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі навчального дня;

координує на основі міжпредметних зв'язків діяльність педагогічного колективу щодо формування в учнів знань, пов'язаних із збереженням та зміцненням здоров'я, виховання в учнів звичок здорового способу життя;

 забезпечує підвищення кваліфікації вчителів фізичного виховання;

спрямовує діяльність методичного об'єднання вчителів фізичного виховання навчального закладу.

Заступник директора з виховної роботи:

відповідає за організацію і проведення загальношкільних фізкультурно-оздоровчих та спортивно-масових заходів, позаурочну та позашкільну роботу з фізичного виховання;

стимулює прагнення школярів до здорового способу життя, зменшення серед них проявів антисоціальних явищ;

бере участь у роботі шкільного клубу (осередку) спортивної спілки учнівської молоді;

контролює організацію та проведення "годин" рухової активності в групах продовженого дня;

спільно з вчителями фізичного виховання розробляє план спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходів;

бере участь у роботі з підготовки та проведення моніторингу фізичного розвитку учнів;

сприяє розвитку волонтерського руху серед батьків, випускників, вчителів навчального закладу в частині організації позаурочної фізкультурно-спортивної діяльності учнів;

підтримує зв'язки з позашкільними навчальними закладами з метою залучення учнів навчального закладу до систематичних занять фізичним вихованням і спортом;

проводить пропагандистську роботу серед учнів, їх батьків, вчителів щодо здорового способу життя.

Педагог-організатор:

спільно з вчителями фізичного виховання організовує і проводить позаурочні фізкультурно-оздоровчі та спортивні заходи;

надає допомогу учнівським колективам в організації фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів у класах;

координує роботу учнівського самоврядування щодо питань фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи;

бере участь у роботі з підготовки та проведення моніторингу фізичного розвитку учнів;

бере участь у роботі шкільного клубу (осередку) спортивної спілки учнівської молоді;

проводить пропагандистську роботу серед учнів, їх батьків, вчителів щодо здорового способу життя.

Голова методичного об'єднання (предметно-методичної комісії) вчителів фізичного виховання:

подає заступнику директора з навчально-виховної роботи пропозиції щодо розкладу навчальних занять з предмета;

є членом методичної ради навчального закладу;

вносить пропозиції до річного плану роботи навчального закладу в частині фізичного виховання;

розробляє план роботи методичного об'єднання (предметно-методичної комісії) вчителів фізичного виховання на поточний навчальний рік;

надає допомогу вчителям фізичного виховання у розробленні планових документів;

координує роботу шкільного клубу (осередку) спортивної спілки учнівської молоді;

вносить пропозиції до адміністрації навчального закладу щодо поліпшення спортивної бази, забезпечення спортивним інвентарем та обладнанням;

координує роботу секцій, гуртків спортивного, фізкультурно-оздоровчого спрямування;

бере участь в організації та проведенні фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів.

Вчитель фізичного виховання:

несе відповідальність за виконання навчальної програми з предмета в тих класах, де викладає;

спрямовує свою діяльність на виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих як до найвищої соціальної цінності; формування звичок здорового способу життя; засобів збереження та зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров'я школярів;

створює умови для об'єктивної самооцінки і самовдосконалення учнів;

забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних вимог та вимог техніки безпеки під час проведення урочних та позаурочних форм фізичного виховання;

систематично здійснює моніторинг фізичного розвитку учнів у тих класах, де викладає, та подає матеріали голові методичного об'єднання;

використовує в своїй роботі сучасні методики навчання та виховання;

організовує та проводить позакласну спортивну та фізкультурно-оздоровчу роботу з учнями класів, в яких викладає, відповідно до загальношкільного плану;

здійснює підготовку та участь команд класів, в яких викладає, у позашкільних фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходах;

бере участь у роботі шкільного клубу (осередку) Спортивної спілки учнівської молоді;

здійснює облік учнів, що не вміють плавати, та при сприянні адміністрації організовує їх навчання;

проводить заняття з учнями, віднесеними за станом здоров'я до спеціальної медичної групи (за наказом керівника навчального закладу);

надає методичну допомогу вчителям початкових класів, вчителям-предметникам, вихователям груп продовженого дня щодо проведення фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі навчального дня;

проводить роботу з підготовки із числа учнів суддів з видів спорту;

підтримує зв'язки з батьками та тренерами учнів.

Вчитель, який викладає предмет "Захист Вітчизни":

несе відповідальність за виконання навчальної програми з розділу "Фізична підготовка";

бере участь в організації та проведенні спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходів навчального закладу;

організовує та проводить роботу секцій та гуртків з військово-прикладних видів спорту;

готує і представляє команду школи на змаганнях різного рівня з військово-прикладних видів спорту;

забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних вимог та вимог техніки безпеки під час проведення урочних та позаурочних форм занять з військово-патріотичного та фізичного виховання.

Вчителі початкових класів та класні керівники:

дбають про дотримання учнями режиму дня, правил особистої та суспільної гігієни, вимог безпечної поведінки;

забезпечують у навчальних приміщеннях створення умов, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам;

надають учням знання щодо збереження та зміцнення здоров'я, використовуючи міжпредметні зв'язки;

контролюють дотримання учнями правильної постави впродовж навчального дня;

проводять фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня;

організовують учнівські колективи для участі у фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходах навчального закладу;

сприяють залученню школярів до занять у спортивних секціях та гуртках фізкультурно-спортивного спрямування;

підтримують зв'язки із тренерами позашкільних навчальних закладів;

проводять пропагандистську роботу серед учнів, їх батьків щодо здорового способу життя;

залучають батьків до участі в організації та проведенні фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи з колективом учнів класу.

Вчителі (з усіх предметів):

забезпечують у навчальних приміщеннях створення умов, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам;

надають учням знання щодо збереження та зміцнення здоров'я, використовуючи міжпредметні зв'язки;

контролюють дотримання учнями правильної постави впродовж навчального дня;

проводять фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня.

Вихователі груп продовженого дня:

забезпечують у навчальних приміщеннях створення умов, які відповідають санітарно-гігієнічним вимогам та вимогам техніки безпеки;

дбають про дотримання учнями режиму дня, правил особистої та суспільної гігієни, вимог безпечної поведінки;

сприяють формуванню знань і навичок учнів щодо здорового способу життя;

організовують і проводять щоденні "години" рухової активності (тривалістю 1 год., переважно на свіжому повітрі) з використанням рухливих і народних ігор, естафет тощо;

контролюють відвідування учнями секцій, гуртків спортивного спрямування.

Учні загальноосвітніх навчальних закладів зобов'язані:

дотримуватись правил особистої та суспільної гігієни, дотримуватись правил безпечної поведінки у побуті та під час занять фізичними вправами;

повсякденно використовувати набуті знання і навички щодо ведення здорового способу життя;

постійно виконувати обсяг рухової активності відповідно до своїх вікових психофізичних потреб (відвідування уроків фізичного виховання, заняття в гуртках, секціях спортивного спрямування, самостійні заняття, участь у спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходах, активний відпочинок тощо);

використовувати свій творчий потенціал на духовний та фізичний розвиток і самовдосконалення засобами фізичного виховання та спорту;

брати участь у спортивних та фізкультурно-оздоровчих заходах навчального закладу;

дбати про оптимальний рівень здоров'я та особистого фізичного розвитку.

3.6. Батьки або особи, що їх заміняють, як учасники навчально-виховного процесу з фізичного виховання дітей і учнівської молоді забезпечують:

формування у дітей навичок дотримання правил особистої та суспільної гігієни;

створення належних умов і контроль за дотриманням дитиною режиму дня;

загартування дитини;

сприяння збереженню та зміцненню здоров'я дитини засобами фізичного виховання та спорту;

створення умов і постійний контроль за виконанням дитиною щоденного обсягу рухової активності відповідно до її вікових психофізичних потреб у рухах;

виховання особистим прикладом у дитини звички до систематичних занять фізичними вправами (виконання ранкової гімнастики, заняття у спортивній секції, туристичні походи, лижні прогулянки тощо);

підтримка постійного зв'язку з вчителем фізичного виховання та тренером дитини;

участь разом з дитиною у фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходах навчального закладу;

нагляд за станом фізичного розвитку;

забезпечення дитини спортивною формою.

4. Медичний контроль

4.1. Загальне керівництво організацією медичного контролю за станом здоров'я дітей та учнівської молоді здійснюють місцеві органи охорони здоров'я відповідно до діючого законодавства України.

4.2. Медичний контроль здійснюється відповідно до діючих вимог з медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням дітей та учнівської молоді.

4.3. Медичний персонал навчального закладу:

організовує та проводить щорічні медичні огляди;

готує на підставі результатів медичних оглядів проект наказу про розподіл учнів на медичні групи;

комплектує спеціальні медичні групи та надає консультаційну допомогу вчителю щодо здійснення навчально-виховного процесу з цією категорією дітей;

визначає допуск дитини до занять після перенесених хвороб;

спільно з фахівцями (інструкторами, вчителями, викладачами) контролює навантаження на учнів на уроках (заняттях) з фізичного виховання та спорту;

проводить бесіди з дітьми про правила особистої та суспільної гігієни, надання першої допомоги;

контролює відповідність навчальних приміщень санітарно-гігієнічним нормам та вимогам техніки безпеки;

здійснює медичне обслуговування фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів навчального закладу;
завіряє заявки команд навчального закладу для участі у позашкільних фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходах;
проводить просвітницьку роботу серед педагогічного колективу, батьків щодо засад здорового способу життя, виховання здорової дитини. 
4.4. Управління освіти і науки місцевих держадміністрацій спільно з органами охорони здоров'я щорічно підбивають підсумки роботи щодо збереження та зміцнення здоров'я дітей та учнівської молоді, результатів моніторингу їх фізичного розвитку. 
5. Громадські фізкультурні об'єднання учнівської молоді 
5.1. У загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах створюються громадські фізкультурні об'єднання - клуби (осередки) спортивної спілки учнівської молоді, що забезпечують розвиток масового спорту та фізичного виховання. 
5.2. Діяльність клубу відбувається відповідно до статуту. 
5.3. Клуби усіх видів і моделей рівноправні. Навчальні заклади можуть мати декілька клубів різних моделей. 
6. Позашкільне фізичне (спортивне) виховання 
Позашкільне фізичне (спортивне) виховання дітей та учнівської молоді у позаурочний час поза школою здійснюється позашкільними навчальними закладами: ДЮСШ, СДЮШОР, Будинки дитячої творчості, туристично-краєзнавчі станції та центри туризму, секції, гуртки з різних видів спорту, що працюють відповідно до положень про їх діяльність. 
7. Науково-методичне, інформаційне забезпечення 
7.1. Наукове забезпечення є суттєвою частиною системи фізичного виховання, базовим елементом її удосконалення, що спрямована на розроблення концепції подальшого розвитку науки в галузі фізичного та спортивного виховання, програми актуальних напрямів наукових досліджень з фізичного та спортивного виховання.
Для підвищення ефективності наукових досліджень фахівці фізичного виховання інститутів Академії педагогічних наук України здійснюють:
системне планування наукових розробок, досліджень в галузі фізичного і спортивного виховання;
проведення наукових семінарів, конференцій, конгресів, симпозіумів, "круглих столів" з актуальних питань фізичного і спортивного виховання, розвитку дитячо-юнацького спорту;
створення комп'ютерних технологій для розроблення індивідуальних програм фізичного спортивного виховання і планів спортивної підготовки;
упровадження нових форм організації та управління фізичним і спортивним вихованням. 

7.2. Процес фізичного і спортивного виховання дітей, учнівської молоді забезпечується підручниками, навчальними посібниками, дидактичними матеріалами, методичними посібниками, пізнавальною і художньою літературою, наочними та технічними засобами навчання, спортивними словниками, енциклопедіями, нормативними і довідковими інформаційними виданнями з питань фізкультурної освіти, фізичного виховання і спортивного тренування.
На підвищення ефективності методичного забезпечення процесу фізичного і спортивного виховання і спортивного тренування спрямовані:
діяльність фахівців інститутів Академії педагогічних наук України та науково-методичних центрів Міністерства освіти і науки України, методистів обласних і районних установ освіти;
діяльність системи післядипломної освіти педагогічних працівників;
 розроблення і використання комп'ютерних навчальних програм, комп'ютеризація навчально-методичної літератури;
вивчення та поширення кращого педагогічного досвіду роботи;
проведення фахових конкурсів;
проведення семінарів, науково-практичних конференцій;
планова курсова підготовка інструкторів, вчителів, 
викладачів, тренерів та управлінських працівників. 

7.3. Інформаційне забезпечення спрямовано на формування громадської думки щодо позитивного впливу фізичного та спортивного виховання, дитячо-юнацького спорту на розвиток особистості. З цією метою здійснюється:
створення навчальних і науково-популярних радіо- та телепередач;
випуск науково-методичних журналів;
використання інформаційних технологій та відповідних моніторингів для підвищення уваги всіх учасників навчально-виховного процесу, громадськості до фізичного та спортивного виховання та дитячо-юнацького спорту. 
Директор департаменту  загальної середньої та  дошкільної освіти П.Б.Полянський 
Перший заступник директора  департаменту адміністративно-  господарської роботи Г.М.Гребницький 


відкрити першоджерело

Copyright MyCorp © 2018
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Архів записів
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz